18 juni 2011

Vågar man hoppas?

Vi försöker mysa till det och hitta på saker men det är något som motarbetar oss verkar det som. Lagom tills jag blivit ganska frisk från en långdragen förkylning så får Viggo ögoninflammation, strax därefter börjar pappa M. att snörvla och när lilleman börjar bli fin i ögonen efter droppar han får börjar han snörvla igen också. Det är så trist, och en stor del av ens kraft försvinner när man inte får sova ordentligt. Inatt var jag uppe med Viggo i 3 omgångar, nästan 3 timmar sammanlagt.
Nu precis innan M. skulle in och natta skruttarna lyckades Viggo även kräkas lite lite, M. nojjar direkt för magsjuka, jag vägrar tänka att vi ska den skiten för 3:e gången på ett halvår och jag tror faktiskt att det beror på att han drack mycket vatten och har massa slem i halsen.

Idag åkte vi på Björkfors marknad, det är hur länge sen som helst jag åkte på marknad, hade nog förvisso varit lite roligare om M. var på bättre humör.

Gissar att ni kanske är liiite nyfikna på mitt förra inlägg. Jo ser ni, jag var på en anställningsintervju i fredag inför ett jobb jag mycket väl kan tänka mig att jobba med! Intervjun kändes jättebra, vilket nästan är lite läskigt då man blir mer besviken om man inte skulle få det sen.  Även om jag inte får det så är jag satans nöjd med att ha fått kommit på intervju bland ca 200 sökande, känns gott för själen!
Vart jobbet är skriver jag inte nu, känns som om jag jinxar lite då, löjligt? Haha, jag vet...

Inga kommentarer: