04 juni 2011

Inget golv än

Oh my! Vilket väder, helt otroligt att den bara kan komma med sån kraft, undrar hur länge den håller i sig nu. Idag chansade vi på att ringa min mor för att fråga om hon ville ha barnen några timmar så att vi kunde åka in till stan (i denna värme, jag vet!).
Tanken var att kolla lite på golv och färg till skruttarnas rum, men andra ärenden som att lämna tillbaka kläder och köpa nya och handla på Maxi lockade lite mer så först stannade vi bara på K-rauta men det var ingen höjdare kan jag säga, de verkade inte ens ha askgolv som är det som är mest intressant i dagsläget.

Som tack för hjälpen till mamma köpte vi med oss mat hem till henne som vi bjöd på. Det blev så gott, ljummen färskpotatissallad, kebabspett, halloumi, majskolv och rött vin.
Skuttarna hade plaskat i sin pool och busat med mormor så de trivdes nog bättre där än i bilen med oss, efter att ha farit omkring i dagarna 3 så har jag gett mig fasen på 2 lugna dagar nu...

Inga kommentarer: