06 september 2010

Lite mer närbild på tårtorna

Slår man ihop ett dop och ett 2-årskalas får man ju (anser jag som tårtgalning) göra en tårta för varje unge! Så det fick helt enkelt bli så, 1 till Alva och 1 till Viggo.

Chokladbottnar med härlig lemoncurdgrädde
och krämig hallonmousse
. En riktigt god kombination fick jag till här, dock blev den väldigt mäktig!
Spacklade med grädde och täckta med sugarpaste. Dekorationerna i sugarpaste och marsipan.

Ko-filten som ska är gjord efter "dinglisarna" beställde jag från tårtverkstan i Linköping. Det hade jag varken tid eller tålamod att försöka mig på att modellera själv.
Idén med att ha Viggos snuttefilt på hans doptårta kom från Alvas dop där jag inte hittade någon bebis jag ville ha till hennes tårta och därav blev det hennes kanin-snuttefilt. Och klart att brorsan ska ha samma!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jättefina tårtor! Du är så otroligt duktig på det där (och mycket annat ;-)!)

Jag jobbar tre veckor till, sen ska jag kolla på när vi kan komma och besöka er. (Eller jag kan kolla på schemat redan nu iofs..) Brukar ni vara fullbokade?

Helena sa...

Oj, vad du är duktig! Helt otroligt! Hur lyckas du täcka tårtan med marsipan utan att det blir veck?

Elena sa...

Så vackra! Synd att skära i dom juh..