04 september 2010

Full rulle...

här hemma just nu! Imorgon är det kombinerat dop och 2-årskalas, minstingen i familjen ska bli blöt på huvudet och mest undra vad i h-vete vi håller på med. Den näst minsta kommer mest undra varför inte hon får bada...

Det här med dop, känns som om det ofta dyker upp frågor om man ska döpa sitt barn eller inte. För mig har det varit självklart med dop till bägge barnen, men jag erkänner, det är inte så att jag är troende. För mig är det mer tradition, det hör till. Ni får tycka att det är ett dumt argument, det skiter jag i...
Sen kanske det kan vara ganska skönt för en 14-åring om han/hon vill konfirmera sig att slippa döpas i den åldern?

Bullarna är bakade, kakorna är bakade, tårtorna är fyllda och redo för dekoration. Bullens varmkorv står och väntar i sin burkar. För korv med bröd känns ganska givet på ett 2-årskalas!

Inga kommentarer: