05 september 2010

Älskade barn!

Helt underbara har våra två ungar varit idag! Vårt lilla dopbarn och vår lilla 2-åring...
Dagen har rullat på snabbt och vi har knappt hunnit sätta oss att pusta 2 minuter och nu är jag helt mör i kroppen! Att dekorera 2 tårtor tar sin tid med att kavla och skära och sätta dit små detaljer, men kul är det!

Solen sken under dagen och Viggo var nöjd dopet igenom, inte en missnöjd min utan han var mest intresserad av alla som tittade på. Alva lullade omkring lite till oss för att vara i min famn och kramas lite, eller sitta lite vid altaret och sen ner i kyrkbänken där hon först gjorde morfar sällskap för att sen sitta hos kusin Julia och mormor.
Jag hade bestämt mig för psalmerna; Tryggare kan ingen vara, Barn och stjärnor och Du vet väl om att du är värdefull. Och så sjöng kantorn sången Älskade barn också, den hade vi även på Alvas dop och hela den texten stämmer till 100%, den är helt underbar!
Alva fick vara med mig och hälla vatten i dopfunten, hon hade nog gärna hällt mer vatten där i och bladdat lite!

Efteråt kalasade vi i sockenstugan, vi tryckte i oss lite Bullens varmkorv (är det 2-årskalas så är det!) innan det blev presentöppning. Sen blev det såklart ett riktigt sockerkalas med vaniljbullar, kolakakor, kokostoppar, chokladcookies och tårtor.

Tack för alla fina presenter till både Alva och Viggo! Och stort tack till min mamma och svärföräldrar som hjälpte oss med hela kalaset, utan er hade vi nog haft 2 sönderstressade föräldrar här!

Inga kommentarer: