30 juli 2009

Regn på savannen

Igår packade vi ner oss för en dag och åkte till Borås djurpark med Alvas farmor och farfar. Jag hade ingen aning om att det var så stort! Vi hade tur med vädret utom i 10 minuter när himlen öppnade sig lite fin och öste ner vatten på oss, lite suspekt att stå att titta på elefanter, giraffer och allt vad det var på en "savann" under den tiden.
Farmor G. vann första pris i ett lottstånd så vi fick välja vad vi ville till Alva, det blev en giraff som är större än henne. Väldigt sött när de 2 trängdes i vagnen och Alva satt och kramade mulen på den och tittade väldigt förtjust på den.
Idag har jag hämtat Alvas fina 1-årskalasinbjudningar som ska skickas snarast möjligt. Majset var snäll och fixade jobbet åt mig.
Jag lovar att jag ska lägga ut en bild på det så snart de inbjudna har fått den!

3 generationer.

Tigrarna gick ärovarv för att visa upp sig...

...medan lejonen latade sig.

Björnungarna busade runt!

3 kommentarer:

Jessica sa...

hihi, jag vill se Alva och Mr. giraff! ;) Tack för fika- shoppingturen idag. Me like. kram

Therése sa...

Haha, det kan nog fixas inom kort. Tack själv, det var gott med trevligt sällskap, me like too! Kram

Unknown sa...

Det ser helmysigt ut! Fantastiskt att sådana djur kan klara sig i svenskt klimat... Jag vill också se Alva med giraffen!!!