25 juli 2009

Nu har vi volvon, var är villan?

Nu har vi varit och myst med Alvas mormor och morfar några dagar medan pappa M. har slitit med Alvas rum. Ännu är det lite kvar, men ni kan ju tänka er hur det såg ut därinne innan då jag tycker att det till och med är snyggare med spacklet på väggarna. Idag har vi hämtat Alvas tapeter också, det kommer bli fint.

Under dagarna i Rimforsa har Alva blivit stadigare på att gå när hon håller en hand, på att resa sig mot... allt. Hon blev helförtjust i mormor, kusiner x 3 och sin morbror. Hon fick en rejäl hundpuss, och efter lite gråt gick det över till en tokutskällning av hundskrället. Hon älskar färska jordgubbar, smultron och blåbär, men även pannkaka till middag. Men oj vad glad hon blev över att komma hem till pappa, så härligt att se!
Jag är också glad över att vara hemma, att få krama om min make och lägga mig i min säng, och jäkligt glad är jag att jag fick sålt saaben och nu är stolt ägarinna till en fiiiin volvo v70, med AC!

1 kommentar:

Unknown sa...

Kul när barnen blir lite större än bebis och börjar känna igen och knyta kontakter själv med människor. =)