15 juli 2009

Goda grannar

Ikväll har jag och M. suttit och myst på balkongen och bara pratat i ca 2 timmar. Det var skönt, att bara prata om allt och inget, det var längesen. Vi har smaskat på gott te och körsbär. I eftermiddags ringde det nämligen på ytterdörren, och utanför står vår granne. Hon hade plockat en massa körsbär hos sin son och hon kände att hon inte kunde göra av med allt själv, då fick vi en stor påse, väldigt gulligt av henne!

Nyss drog det ändå över en skugga över kvällen, när jag tittar på klockan och ser att den snart är 22 och om planerna hade gått som tänkt så skulle vi vara uppe i Rimforsa om en halvtimme-timme. Jag vet ju hur mycket mamma och pappa har sett fram emot att vi skulle komma, längtat efter oss och framförallt Alva. Det gör lite ont i en.

Nu sitter jag och funderar på hur Alvas 1-årstårta ska se ut, vill att inbjudningskortet och tårtan ska påminna om varandra. Men då måste jag ju bestämma mig nu, då korten måste skickas snart.. Vad tycker ni? Prinsessigt eller pastelligt?
Kom igen, var inte blyga nu, brukar vara dåligt i kommentarsfälten!

6 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Jag tog bort inlägget för att det var typ 100 stavfel och massa konstiga meningsuppbyggnader. Nu gör jag ett nytt försök;

Hur tänker du pastelligt? Vilka färger, former eller figurer? Jag tycker att Alva är ganska färgglad med sina ögon och sitt hår (vad jag sett på bilderna iaf) och pastelligt låter lite nytänkande och inte så förutsägbart. Men å andra sidan är ju alla flickor prinsessor =)

Jessica sa...

Pastelligt, med massa coola former och figurer! ;)

Liselotte! sa...

Jag är inne på samma spår! Pastelligt tycker jag att det ska vara.

Majset sa...

Pastelligt med en prinsessa på toppen, bara för att var lite jobbig! :)

Mali sa...

Prinsessigt såklart :D