15 juli 2009

Perfektionista

Jag kan ha hur skräpigt som helst omkring mig med olika saker, allt från disk till leksaker. Men när jag ska göra något då vill jag göra det perfekt, på gränsen till pedanteri. Jag är ju faktiskt jungfru, där de flesta egenskaper jag har går att utläsa.

Nu ska vi göra ordning Alvas rum, och det ska bli så kul. Nu var vi ju inte snabba med att fråga runt om hjälp vilket innebär att M. i stort sett får göra allt själv. En annan har ju Alva att springa efter. Så nu har vi börjat röja ur det nuvarande kontoret, och uppdatering kommer självklart...
Annars har vi terrorism på hög nivå här i området, måsar i dagligt tal, med ungar, en j*la massa ungar som man ska akta sig för att gå nära. Men de jobbigaste terroristerna är ett trutpar som har trakasserat oss länge, speciellt M. Haha, stackarn, han kan inte ens gå ut förrän de kommer och härjar på honom. Min teori är att hans huvud är hotfullt på något sett, kan det vara mängden hår kanske? Formen av ett ägg?

Ikväll skulle vi ha åkt till Rimforsa, men avsaknaden av kattvakt förhindrar det. Det enda positiva av det är väl att vi kan sätta igång med Alvas rum tidigare. Men ändå, riktigt ledsen blir jag. Vi har inte varit där sen i påsk, och Alva har bara träffat mormor sin 1 gång sen dess. Skulle vara kul att få spöa alla i Storgården Open också.. Men det är inte alltid man får som man vill, mamma/mormor ska iaf försöka komma ner så snart hon kan. Jag tycker att hon kan dra med sig pappa/morfar också, någon dag iallafall. Jag tror säkert att Alva har en massa bus som hon kan hitta på istället för att sitta inne de dagarna.

Glömde ju nästan.. Alvas första ord förutom mammamama, är katt! Så mysigt att höra henne...
Nu ska jag in och fortsätta röja på kontoret.

4 kommentarer:

Jessica sa...

Hade jag inte varit så förbenat allergisk så hade vi hjälpt er med katterna. tycker synd om mormor som inte fått träffa lillan på så länge. Kram

Unknown sa...

Katt är nog det bästa order att lära sig! Det kan göra så många så glada =)

Therése sa...

Jessica: Vad gulligt av dig! Men med risk för en svullen Jessica är det nog bäst att låta bli =)

Lina: Visst är det! Bättre än lampa liksom, haha..

Kerstin sa...

Jag är precis som dig när det ska till o städas, fast inuti skåp o såna saker. Tokjobbigt =)