04 juli 2008

INTE dags än...

-Om jag får bestämma
Gick upp på toaletten i morse vid halv 5 för att kissa lite (intressant va?!) men upptäckte istället att jag hade en liten blödning. Herregud, vad nervös jag blev. Oftast är det ingen farligt och många har det flera ggr under en graviditet, men hos mig har det ju hittills gått felfritt så hjärnan började ju genast tänka en massa saker.
Ringde till sjukhuset som efter 10 minuters samtal kom fram till att det låter inte som att det är någon fara men att vi gärna får komma in så vi blir lugna. Sagt och gjort! Drog upp M. ur sängen som inte riktigt hängde med i svängarna så efter 5 minuter var vi på väg till sjukhuset.
Där fick vi träffa samma barnmorska som jag pratat med på telefonen som var jättetrevlig, hoppas det blir en lika bra när det väl är dags. Vi lyssnade på skruttens hjärtslag i 20 minuter, samt kollade mina sammandragningar och allt såg fint ut.
Jag fick även en "härlig" undersökning, där det visade att min sk livmodertapp är lite för kort (den blir kortare för att tillslut försvinna helt när man är redo för förlossning). De tror inte att det är någon fara, men jag ska dit på måndag för att kika på det igen.
MEN allt är bra för nu, och vi mår bra skrutt och jag bortsett från en enorm trötthet.

Inga kommentarer: