20 juli 2008

Mysiga söndagen

Började med tvätt, inte så mys, men skönt att få det överstökat, fortsatte med att läsa en nyss påbörjad bok i väntan på att göra mig lite söndagsfin för en lunch och bio med min man.
Till kl 13 tog vi oss till Masala Kitchen för en god lunch, men då de ljuger på hemsidan så öppnade de inte förrän 14. Jaja, sånt händer och vi strosade till Halta Lotta som alltid är ett säkert kort. Där fick vi god lunch kan jag lova! M. smaskade i sig "Vitlöksfrästa scampi med ris" medan jag provade "Halta Lottas Räkmacka, handskalade färska räkor, sallad, ägg och majonnäs" och satan vad god den var! Jag känner på mig att det kan bli en favorit.
Mätta i magarna tog vi oss vidare till Bergakungen där vi plockade på oss lite (mycket) godis och varsin läsk, bytte några ord med alltid gulliga Alex, och satte oss i en biosalong för att titta på Narnia: Prins Caspian. I liked!
Väl hemma blev det att läsa klart min bok, med ett väldigt tafatt slut, lite tråkigt. Och nu blir det att sova för mig och skrutt. Natt natt.

Inga kommentarer: