29 juni 2008

Satc

Träffade Jess på Kungsportsplatsen vid 12 för en lunch och bio- föreställning. Lunchen tog vi på Franks, som faktiskt steg i mina ögon igen efter att ha varit nere på botten ett tag efter dålig service. Åt en jättegod panini med räkor och kräftstjärtar, mycket mums! Var väldigt gott att sitta och snacka skit med Jess också, det sker alldeles för sällan när man jobbar utanför stan.
När magarna var mättade strosade vi ner till Bergakungen och köpte på oss både godis och popcorn. Som den värmeugn jag är nu för tiden köpte jag både en vanlig cola och frozen cola, välbehövligt.
Sex and the City var lika bra som jag hade tänkt mig, den kommer att kompletteras till boxen så fort det går! Jag skulle nog förvisso säga att det var lite mer nedtonad i sexpratet som det annars är mycket av i serien, men... I like!
Nu sitter jag är med en liten konst jag aldrig har lärt mig att bemästra. Att hitta underbara möbler som det inte krävs alltför mycket arbete att fixa till. Jag är så trött på att hela tiden åka till IKEA så fort vi behöver möbler.
Jag undrar själv vad det är som inte funkar för mig, kanske har jag för lite tålamod att leta, men kanske också att jag inte riktigt vet vart jag ska göra det.
Just nu letar jag ett klädskåp till kommande barnrum, något i stil med
detta, fast lite större kanske. Men 8000:- är för mycket pengar för oss.
Någon som har lite tips?

1 kommentar:

Zara sa...

Jag älskade verkligen filmen också!! Den var ju 2,5 timme lång och innan den började tänkte jag att jäklar nu kommer jag att få gå ifrån och kissa, men icke! Jag var helt trollbunden! Underbart! Vad gäller ditt möbelproblem så har jag ett liknande: vill ha rustika, snygga möbler men inte betala så mycket = omöjlig combo? allt gott till dig och din mage och din man! KRAM