10 maj 2011

Jag har sagt upp mig!

Nu är det gjort, beslutet är taget! M. har ett fast jobb nu, vi kommer att köpa hus till hösten och barnen har fått plats på förskolan som ligger 5 minuter därifrån. Med andra ord så kommer vi att förbli östgötar som det ser ut nu, om det blir för livet återstår att se men det är det som känns så rätt som det kan just nu.
Min längtan tillbaka till Göteborg finns kvar, inget snack om den saken, men när vi tänker oss framåt till hösten när vi kommer att vara husägare, med egen tomt, så känns det bara så skönt.

Att säga upp sig kändes både i hjärtat och magen, nervositet blandat med sorg. En arbetsplats som jag trivts på och känner att jag gjort ett bra jobb på och inte minst underbara arbetskamrater varav några som kommit att bli mina vänner och som så kommer förbli. Att inte komma tillbaka känns. Känns jobbigt.
För att inte tala just om att säga upp sig från en tillsvidareanställning i dagens tider. Till en eventuell arbetslöshet en tid. Känns så där faktiskt.

Men!! Vi kommer att bo i hus! Om allt går väl lägger jag till, för jag vågar knappt tro det själv innan något är skrivet.
Huset ligger i utkanten av ett villaområde intill skogen, dock har vi hus på alla 4 sidorna. Det är ett 70-talshus med mexitegel och mörkbrun panel och är på ca 150 kvm med 6 rum varav 4 sovrum, kök och 2 badrum, altan och garage med 2 förråd.
Det är låååångt ifrån min drömboende och jag vill göra om allt både invändigt och utvändigt, men det återstår att se om det kommer att bli så, kanske inte är direkt värt att lägga så mycket pengar på det, haha.
Just nu är det min far som äger det och bor där, så vi kan vara där hur mycket vi vill i sommar om det är något vi vill ändra i exempelvis trädgården. Till helgen börjar vi vårt första projekt, beskära häcken som är illa skött. Vi ska beskära den stegvis under 3 år så att det inte blir full insyn på en gång. 
Det här är så kul! Vi ska plantera skott från en syren vid ett staket för att skärma av lite mot den grannen och vi ska få dit en sandlåda så att barnen kan leka när vi grejar i trädgården!
Ska man köpa en trädgårdsbok kanske??

1 kommentar:

Unknown sa...

Åh jättestort grattis till beslutet även om det såklart är blandade känslor! Jag tycker i alla fall att det är jättetrevligt med er så "nära" och det känns jättebra att vi kan träffas igen, speciellt nu när vi har småttingar båda två :-)