29 maj 2011

Har du sett min apa...

Lagom till vi andats ut efter förra helgen var det dags att planera och packa inför denna. Astrid Lindgrens värld var det dags för och vi gjorde lite mer utav den dagen och hyrde en stuga 2 km utanför Vimmerby från fre-sön tillsammans med M.s bror med familj som kom från åkandes från Göteborg.
Här bodde vi, ser ni spöket i fönstret bredvid dörren?

Alva har pratat i flera dagar om att vi ska hälsa på Pippi och fick en rejäl kram utav densamme. Jag tycker faktiskt också att det stället är riktigt mysigt, allt som är i miniformat, jag fick till och med in rumpan i Bullerbyhusen! Vi hoppade ombord på Hoppetossa, lekte hemma hos Madicken, lekte charader med Pippi, Kling & Klang och Prussiluskan. Viggo lallade omkring och stormtrivdes med de stora ytorna, att plocka stenar och gå in i minihusen.
 
Vi slapp regnet men hade mycket blåst och ganska kallt, jag var inte klädd för vädret och pratade mycket så idag är rösten inte katig. Pip, krax och där hörs ingenting typ. Just nu är det himmelskt att bara sitta här när barnen sover och man inte behöver kraxa många ord för jobbigt är det, jag hoppas bara inte att jag blir helt stum till morgondagen...

Inga kommentarer: