06 april 2011

Viggo 11 månader

Fy mig, det är så fullt upp här hemma med födelsedagar och annat så jag till och med glömmer bort att Viggo blivit 11 månader.
Snart är det 1 år sen jag fick min underbart fina son i famnen, helt sjukt. Dagarna rullar på för fullt och jag har svårt att hänga med i Viggos fart. Han är överallt och pillar, allra roligast är mammas dator, dvd:n (som han fattat och trycker ut skivorna hela tiden) och
den allt för härliga kattlådan.
 
Rör sig: Kör fortfarande the monkeystyle, lika härligt att se. Går mellan möbler och längs med allt, även väggar. Kan stå själv och även ställa sig upp och sätta sig utan att hålla i någonstans.

Äter: Fortfarande lite barnmatsburkar, men mycket samma mat som oss andra.

Sover: 1 gång om dagen och sen från kl 19-19.30 fram till kl 6-8 på morgonen. Har sovit sin första hela natt i egen säng, men hos mamma och pappa är fortfarande en favorit.

Pratar: Mammamammamamma,pappapappapappa, försöker man få honom säga mamma så skrattar han bara busigt åt en.

Socialt: Älskar när ytterkläderna ska på och vi ska ut på äventyr och är nöjd så fort det händer något där det är mycket barn. Är vi på nya marker så vill han gärna ha koll på vart man är men börjar bli tuffare när det gäller att utforska.

Skrattar åt: Fortfarande bus, bus, bus och bus. Att goa-busa i sängen med syrran är helt underbart roligt och katterna är ju så fina så de måste man rusa efter.

Tandstatus: 2 underbara söta bissingar.

Vikt: 9670 gram (4 mars).

Längd: 72 centimeter (4 mars).

Klädstorlek: 80/86.

Inga kommentarer: