12 april 2011

Vacklande...

Nu har en rastlös storasyster gått till mormor för bus, väldigt skönt måste jag säga. Lilleman sover och ger mig utrymme att göra massor, ändå sitter jag här, hmm.

Väntar på samtal från banken också, ang lånelöfte, men det känns som att det inte kommer att gå vägen. Idag är en sån där dag då jag längtar ner till Göteborg också. 
Men jag anar ett mönster att jag längtar ner dit så fort jag sitter i karantän här hemma pga av sjukdomar hit och dit. När det händer saker här uppe så känns det rätt ok att bo här.

Imorgon skulle jag dock gjort nästan vad som helst för att få vara i Göteborg, då ska alla mina 5 favvo-mamas ses hemma hos Karin som har en liten ny Anton hos sig. 
Och jag blir så ledsen över att veta att jag inte kommer få träffa den nyaste lille sötnosen i vårt mammagäng än på ett tag. Nu kommer sommaren då de är 4 mammalediga av 5, (5 av 6 med mig) men många roliga utflykter på lekplatser och dyl. 
Så ja, idag saknar jag mitt Göteborg extra mycket...

1 kommentar:

Ellie sa...

Stor kram Therese! Vi saknar dig och det finns allt ett tomrum efter er hör i GBG.. För att trösta dig lite så ösregnar det här idag, staden bjuder på sitt värsta väder. Hoppas solen skiner på er i Rimforsa istället. Kram från oss!