21 april 2011

Jag ligger efter...

Tänkte ju ha 7 sorters kakor, bullar och tårta när Viggo fyller 1 år, men kan hända att jag får kompromissa på kakorna då magsjuka kom emellan baket och denna vecka har det varit mest koncentration på hemmet, shopping och sen Viggos fotografering idag.

Jag är helt slut i kroppen, känns som om jag inte har återhämtat mig från tisdagens shoppingtur. Jag, skruttungarna och min mamma tog en tur till stan vid halv 12 och kom inte hem förrän vid 17, och sen var jag själv med barnen då M. var ute med jobbet. Men det var en lyckad shoppingtur! Bägge barnen fick lite kläder och jag hittade ett par byxor också!

Jag får ju instämma i kören som verkar sjunga över större delen av Sverige, herregud vad våren har kommit och värmen med den, helt underbart även om jag tillhör den varma befolkningen och redan svettas. Speciellt som man har 2 vildingar att slåss med. 
Den ena ska göra allt man inte ska när man ska klä på sig samtidigt som den andre, storlek mindre, ska klättra på en och dessutom vill skita i att ta på sig ytterkläder överhuvudtaget och ska ut genom dörren så fort syrran gått ut och väntar.
Det är en utmaning med 2 små barn som är nära i ålder, men alldeles underbart ändå

Inga kommentarer: