02 augusti 2010

Min vigselring...

är borta! Förmodligen har jag tappat den på en lekplats eller parkering. Jag blir så ledsen, nu känns det som att vi bara har minnen från vår vigsel. Fotografen klantade ju sig antagligen med bilderna med tanke på att vi aldrig fått dem och att han vägrat svara oss så vi har inga bilder därifrån, och nu är även ringen borta förmodligen.
Jag behöver lugn och ro och ägna mig åt mig själv och min familj. Det känns som att den här flytten har tagit knäcken på mig. Hela försäljning var en ren cirkus, och att Viggo beslutade sig att komma mitt i den gjorde ju att tankarna aldrig riktigt samlades och att man inte har kunnat ägna sig 100% åt vår nyaste familjemedlem och han syster. Det bannar jag idag!
Vigselringen är det dummaste jag gjort hittills, men inte det enda. Jag lade nyligen min plånbok på biltaket så den flög av på motorvägen, jag slarvade bort en nycklar (som vi hittade som tur var) som gick till vår lägenhet och alla gemensamma dörrar i hela vår bostadsrättsförening. På detta har vi diverse småsaker jag förlägger och inte riktigt vet vad jag gör med.
På lördag flyttar vi, sen ska jag landa i verkligheten igen...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Men stackars Tess! Ibland kan livet kännas orättvist och besvärligt. Jättetråkigt att du tappat din vigselring och jag är fortfarande mycket förvånad (och arg!) att ni ännu inte har fått några bilder från fotografen! Vad sysslar han med?
Jag har ju en del (600?) bilder därifrån. Det är ju inte de bästa, men om du inte redan har fått dem så kan du ju självklart få dem!
När flytten väl är gjord kommer det säkert att bli bättre. Nu tänker jag på glömskan som grabbat dig som gör att du lämnar plånboken på taket. Det är en typisk stressrelaterad eller bara en "jag-har-annat-att-tänka-på-grej" som jag också har hamnat i nu när jag är gravid. Jag glömmer allt. Det gäller även mitt minne! :-)

Det ordnar sig, men självklart får du vara ledsen/arg/förtvivlad till dess att det gått över. Och jag tror inte att Viggo har tagit någon skada av att ni hade mycket med lägenheten just då. Han kanske hade tur till och med! Hade ni haft alla tentakler riktade mot honom hade han kanske inte fått sova en blund :-)

Hoppas det blir en bättre dag idag!

Kram!

Liselotte! sa...

Jättetråkigt att läsa :(

Jessica sa...

Aj aj aj vännen. Glöm inte att andas. Lugnt och sansat, det händer den bästa av oss. Som Lina säger, det är så mycket i ditt huvud och ditt liv nu. Stress. Glömskan ska du inte oroa dig för. Däremot är det väldigt olyckligt att vigselringen åkt av någonstans. Skickar varma kramar.