30 augusti 2010

Viggo 4 månader

4 månader! Känns som om lilleman alltid har haft sin givna plats i vår lilla familj. Viggo växer så det knakar, imorgon ska vi till BVC för första gången här i Rimforsa och jag är så nyfiken på vad han väger och hur lång han har blivit på den här månaden!
Kan: Nästan gripa medvetet, eller snarare han
kan vilken dag som helst, det är bara den sista snitsen som behövs. Dregla massivt, många dregellappar byts varje dag.

Äter
: Mammas mjölk men smakisarna hägrar.


Sover: Ungefär som vid 3 månader, men är nog inne i någon fas nu då det äts mer ofta och därav vaknar 1-2 fler gånger på natten.

Pratar
: Massvis, titta på mig så är samtalet igång. Pratflörtar med alla, speciellt syrran!


Vill
: Kunna greppa de där roliga leksakerna som viftas framför nyllet! Verkar också sugen på att kunna leka med syrran. Stå hela tiden, blir skitsur om det tvingas att sittas ner, t ex mellan mammas tuggor vid alla måltider.


Skrattar åt
: Det mesta, titta på mig så flinar jag. Hissa mig upp och ner så skrattar jag högt, satan vad roligt livet är!


Klädstorlek
: 68 är nog det som gäller, men mamma tjafsar fortfarande med 62 också.

1 kommentar:

Unknown sa...

Men Tess, nu kan du väl inte mena allvar!? Är du verkligen säker på att din son är 4 månader? Du kanske har gått händelserna lite i förväg? ;-) Jag hänger verkligen inte med i svängarna. Samtidigt som jag tycker att min graviditet går ganska långsamt framåt så växer din grabb så snabbt! Jag var ju för tusan gravid när han föddes!

Hoppas ni haft en bra dag och hoppas att det går bra hos BVC!

Kram!