27 augusti 2010

När liten bara växer

Idag för 2 år sen var en av de bästa jag någonsin upplevt. Att känna sån kärlek på en sekund. Och att den kärleken bara växer, helt ofattbart. Idag för 2 år sen föddes Alva.
Med andra ord, idag fyller vår goaste tjej 2 år!! Detta firades med en mysig stund och presenter i sängen. Ett födelsedagståg var på tiden att hon fick och roliga kuber som man kan stapla i hög eller lägga i varandra.

Jag och bägge ungarna gick till öf när vi hade gjort klart morgonbestyren. Vi var där igår för första gången och Alva älskar det, de har väldigt mycket roliga saker, bland annat en studsmatta (något Alva är galen i nu) och en rutschkana. Igår sprang hon in själv så fort jag fått av henne ytterkläderna och likadant idag.Efter lek och bus var det ett snabbt stopp i affären där vi mötte upp pappa M. för att sen gå hem, äta lunch, sova lite, baka kakmonstermuffins och laga lasagne tills familjen Eskilsson kom.

En kväll som började med en trevlig middag och slutade i kaos. Alva blev tillslut tröttskrikig och hon och jämnåriga Oskar skulle ha samma saker, om det blev en lugn stund skrek Alva till så fort Oskar rörde några av hennes leksaker, om hon inte gjorde det retades Oskar och tog det hon hade. Jisses, säger jag bara. Samtidigt har Natalie kommit in i 6-årstrots som man kan likna vid 2-årstrots.

MEN, det är ju så det är att ha barn, inte direkt bara smultron rakt igenom utan en hel del taggiga snår. Vilken tur att de äger ens hjärta så man smälter direkt vid ett leende...

Nu sover lilltjejen, helt slut efter en fullspäckad födelsedag, likadant Viggo som följt syrran med intresse hela dagen lång.
Älskade ungar!

3 kommentarer:

Jessica sa...

Haha! Vad är det för flin hon får till på vissa kort, goingen. Krama henne från mig! ;)

smurfenlina sa...

goding! Gratta & krama!

P&K
/Therese

Unknown sa...

Åh grattis till den lilla Alva! Jag ser fram mot att få träffa er alla igen (och hälften av er för första gången).

Jättefina kakmonstermuffins! Hur coola som helst! De tar jag gärna receptet på när det nalkas födelsedagskalas hos oss i framtiden :-)

Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg allihopa!