08 november 2009

Tankar

Idag är det Fars dag, jag tillhör inte dem som bojkottar denna dag. Jag tycker den är mysig även om det inte bara är en dag man ska fira sin pappa. M. har fått T-shirts och choklad av Alva idag, med mammas hjälp. Sen har vi bakat tårta också som vi ska smaska på borta hos svärföräldrarna till kvällen. Alva hjälpte till genom att slicka gräddvispen.
Igår var jag ute och åt gott med några av alla mammor jag umgåtts med under min ledighet. Det är så härligt att träffas även utan barn och kvällen bjöd på mååånga skratt. Vi var 6 stycken varav 3 av oss är gravida på nytt och ska ha med bara ett par månaders spann emellan, så det blev ändå mycket bebisprat.

Jag har mått mer illa denna gång än innan, ett tag så gick det bara att äta vissa saker och ingen varm mat överhuvudtaget. Tröttheten har även denna gång var ett rent h-vete, värre på ett sätt då man inte kan vila på samma sätt som när man inte hade barn.
Nu är illamåendet borta, tröttheten är kvar litegrann, men är det något jag inte är glad över så är det att jag redan har foglossningar. Igår var jag ute och gick med Alva och det blev för mycket, jag fick ondare ju senare på dagen och kvällen det blev och när jag gick hem från spårvagnen så haltade jag då det gjorde så ont. Jag hoppas att det inte blir värre och att det kanske lägger sig några veckor när hormonerna har slutat leka cowboys i kroppen!

Inga kommentarer: