23 november 2009

Stiltje

Här ja, men inte i riktiga livet... Om inte alla har sett programmet Ullared så har väl de flesta hört talas om det iallafall. I onsdags var jag där, på Gekås, i Ullared, och julshoppade på sen eftermiddag/kväll. Och gissa, jajamän, visst fasen höll de på att spela in nya avsnitt! Jag hoppas faktiskt inte att jag kom på någon film, tycker de framställer de flesta så sorgligt. Men klappar hittade jag! Så nu är i stort sett alla ungar klara, gott. Det är bara en babypulka kvar till Alva. Sen återstår ju förvisso resten av alla julklappar...
Igår var jag på tårtkurs, det var lite spännande. Mestadels lärde man sig att spritsa med kristyr, och det är en svårare konst än vad jag trodde. All respekt till dem som är mästare på det. Jag anmälde mig också till en annan kurs, bröllopstårtkurs, det är mer inriktning på det jag är mest intresserad av. Det tråkiga med den är bara att det inte är något datum satt, och troligtvis kommer den ligga i april/maj. Då kommer jag förmodligen ha en gigantisk mage, om inte bebis hinner titta ut innan! Det blir ju lite svårt att vara med isåfall...

Förra veckan var jag på ett litet snabbt ultraljud också, ända sen min vän Lina förlorade sin lilla Ida när hon fortfarande var i magen har jag nojat för att vårt lilla pyres hjärta inte heller skulle slå, men det gjorde det! Oerhört skönt att veta! Det riktiga ultraljudet, där man ser hur stor bebisen är och så kommer vi ha 22/12, en liten mysig julklapp skulle man väl kunna säga.. Vi längtar!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag vill också baka tårtor! =) Av det jag sett sedan tidigare är du redan helt otroligt grym på att göra dem, vad skulle du mer kunna lära dig?! ;)

Kram!

Therése sa...

Åh, tack gumman! Men jag kan lära mig massor mer!! Finns mycket mer därute i tårtdjungeln =)
Baka goda tårtor kan du redan, det vet jag...för dem har jag smaskat på!!

Kram