25 oktober 2009

Helt slut!

Jisses! Klockan är bara 18.30 och jag känner mig redo för en 3 veckors lång dvala. Alva har åkt på en förkylning och en sån liten tös blir ju inte som en annan i det tillståndet. Man borde ju tycka att hon skulle vilja ligga däckad hela dagen och bara vila, men nej, det ska hända saker hela tiden samtidigt som man gnäller sönder huvudet på sina kära föräldrar.
Det kan inte vara lätt för småttingar att inte må bra, och en annan kan ju bara försöka vara här och underlätta, men sen, när de väl sover, då är man ganska borta i skallen...
Nu sover hjärtat som sagt, lite mer än en halvtimme för tidigt, det återstår ju att se vad man har att vänta av det.
Annars är det full bakverkstad här hemma just nu, jag sitter och gör blommor för fullt och försöker få till fina bokstäver. På lördag ska det hämtas 3 tårtor som ska se fina ut. Ibland undrar jag vad jag ger mig in på när jag tackar ja till att baka åt andra. På lördag är det bröllopsgäster som ska få smaska på mina tårtor, då känns pressen lite större än vanligt.

Förresten, har jag berättat att jag ska börja jobba om en vecka? Jag tror inte det... Det känns helt ok, självklart skulle det vara härligt att få vara hemma lite till, men jag vet ju hur mycket M. längtar till att vara hemma med Alva. Det ska bli ganska gott att träffa kollegorna också, ha samtal på mer vuxennivå =).

Nu är det dags att sätta mig och modellera igen, sen ska jag äta glass, glass är gott.

Inga kommentarer: