05 maj 2009

Så urbota dum!

Idag har vi varit på BVC på 8-månaderskontroll. Skruttan börjar bli stor! Nu väger hon 9030 g och är 68 cm lång. Och nu sitter vi (läs jag) och längtar till imorgon då vi ska på "Garden party" hos Karin och hennes lilla David, det kanske blir inomhus förvisso men mysigt ska det bli ändå!
På väg hem från BVC så hoppade vi in på Coop för att handla mellanmål till skrutt och fika till oss andra då Alvas farmor skulle komma förbi. Som vanligt slank det ner en trisslott också, saken är det att antingen är jag så automatisk ärlig man kan bli eller bara helt urholkad i hjärnan! När jag fick trissen i min hand så vips förvandlades den till 2, och inte gör jag som många andra, stoppar den i plånboken också, vilket vi egentligen skulle behöva då vi ligger på minus just nu. Nej då, självklart säger jag "oj, det blev visst 2" och lämnar tillbaka den andra.
Kan någon påminna mig om att ärlighet varar längst?

1 kommentar:

Jessica sa...

Haha, vad vore världen utan några ärliga människor också ;) Du är för söt lilla Tess!