17 maj 2009

Helgen som var

Mamma/mormor-besök + Tårtbak = MYS

I fredags kom min mor på besök för att tillbringa helgen med barn och barnbarn, vi tog det i stort sett lugnt hela helgen och promenarade omkring lite, åt gott och pratade loss en massa.
Jättemysigt, det blev förvisso lite stress på mig när jag skulle ha klart 2 st namngivningstårtor till en liten Emil. I stort sett blev de fina, men för mig hade de skavanker. Jag fick veck på sidorna och det blev för tunn sugarpaste, men oj vad avundsjuk jag är på dem som fick äta tårtorna, för den med viol/lakrits var faktiskt himmelsk (ja, jag provsmakar faktiskt fyllningarna, en gång och gärna mer).
Det blev över några blommor från tårtorna, så vi slängde ihop lite cupcakes här hemma som spritsades med chokladkräm och fick några fina blommor på sig. Sånt får ju inte gå till spillo.

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Tårtorna är gudomligt fina och ser tokgoda ut..mm..=)

Malin sa...

Duktig du är Tess :)

Maria och Emil sa...

Tusen tack för de fina och supergoda tårtorna! De gick verkligen åt som smör!!! Det fotades hej vilt på dem och alla tyckte de var så fina!!! Hoppas vi ses snart! Kram från oss

Majset sa...

Guuud va fina tårtor!!

smurfenlina sa...

Oj va duktig du är Tess....blir nästan lite sugen på att beställa en av dig för dopet :)