15 april 2009

J*la påskhare

Så, då var påsken över. Den har varit hektisk, mysig och solig. Vi har ätit gott, både mat och godis. Långfredagen tillbringades till stor del i bilen, då Alva inte alls vill sitta fast i 3 timmar som när hon var mindre. Nu blev det 4! stopp innan vi nådde Rimforsa och resan tog 5 timmar istället.
Påskafton var vi hela dagen hos min farmor och farfar, full rulle som vanligt. M. och jag tog Alva när det var dags för henne att sova och smet över till Anna och Tomas för att småprata och titta på deras nya fina tillbyggnad av huset innan vi gick vidare på en liten promenad. Det var så gott att få lite lugn och ro. Kvällen var vi hos mina föräldrar, brorsan med stora familjen var också med. Vi grillade vildsvin och åt med potatisklyftor, sallad och kall sås.
Påskdagen blev lite ändrad, Alva vaknade med förkylning. Därav j*la påskhare! Tror det var han som smittade när han nös...
Vi hade tänkt att åka hem mitt på dagen, men kände att det nog var bättre att åka med Alva när det var dags att sova för natten. Så vi stannade hela dagen lång, tvättade bilen och tillbringade stor del av dagen ute i solen för att avsluta med grill även denna kväll. Nu var det gott rådjur, pastasallad och kall sås som slank ner.
Hemresan gick på de vanliga 3 timmarna och Alva sov hela vägen. Lite halvjobbigt för föraren, dvs mig. Att köra i skymning och mörker 3 timmar i sträck är ingen drömkörning.
Nu sitter vi här hemma, hela familjen är förkylda, och stackars Alva har även feber.
I nästa inlägg ska jag berätta om Herman, hehe. Håll tillgodo!

4 kommentarer:

Majset sa...

Vad har hänt med herman???????

PetramedAochE sa...

Kikar in med ett litet tips om att du kan vara med och tävla om smycken (bl a namnsmycken) i min blogg!

http://www.petramedaoche.se/?p=552

Jessica sa...

min herman är död...f´låt...

Therése sa...

Jag vet faktiskt inte om det går att förlåta...