22 februari 2009

Griniga familjen

Vissa dagar är bara upp och ner. Speciellt med en liten tjej som är glad ena minuten, för att bli störttrött och med det otröstlig andra minuten. Ett föräldrapar som inte riktigt fått sova ok på 3 nätter och som går och trampar varandra på tårna.
Just nu är M. sur på mig för att jag fick Alva att sova här hemma istället för att gå ut och gå så att hon fick sova i vagnen i friska luften. Men med en jätteledsen liten som däckade när hon ammade så kändes det inte så snällt att börja bråka med ytterkläder. Jag tror att M. hade sett fram emot någon timme för sig själv...
Dagen började bra iallafall när jag tog på mig rollen som bullmamma och bakade supergoda citronbullar och jag tror att dagen kommer fortsätta bra också bara mor och far här i huset tar och skärper sig lite.

Inga kommentarer: