12 februari 2009

Experiment

Får man ens experimentera med sin dotter? Ja, de tycker jag i detta fallet... Alva har ju fått in rutinen att inte somna förrän mellan kl 22-23 i bästa fall, visst att det är mysigt att sniffa på trollungen alla timmar om dygnet, men man behöver ju lite egen tid om kvällarna för att orka med nästa dag.
Idag har jag iallafall hållit Alva vaken mellan kl 15.15 och 19, givetvis inom rimliga gränser, dvs ingen ledsenhet. Nu ska det bli intressant om hon sover för natten. Jag får säkert räkna med ett par matpauser, men mest räknar jag med att det kommer att bita mig där bak. Jag tror nämligen att hon kommer tycka att hon är utsövd kl 22 och sen kommer vi att vara uppe till kl 01 och sen sova till kl 11 nästa dag.
Detta ska minst sagt bli intressant!
Snacka om många klockslag!

Inga kommentarer: