05 januari 2007

26 år = gammal?

Hur är det egentligen? Är det så att när man når vissa åldrar så så når du en ny etapp i livet, kanske till och med får lite nya förmåner? Eller som jag, går miste om en massa förmåner som införs precis när jag har blivit året för gammal.
På detta sätt gick jag bland annat miste om när de höjde barnbidraget precis när jag slutat skolan, hade gärna fått ett par hundralappar extra när jag gick i skolan. Eller som nu, när Västtrafik äntligen insett att dem nog är lite för dyra för människor som har för lite i plånboken, och inför rabatt på vissa månadskort i Göteborg.
Det är bara det att de insett det när det är 4 månader försent för mig. Upp tills det när man fyller 26 kostar ett Göteborgs ++-kort, som jag snällt måste köpa, numer 715:-. Det är en ganska stor skillnad mot det jag betalar, 950:-. Och allt detta för att jag har fyllt 26.

Att man blir gammal vid 26 enligt många andra har jag nu förstått genom att ha mist min rabatt på SwebusExpress genom att ha blivit gammal och inte heller inte får ta del av den nya rabatten hos Västtrafik.
Så nu vet ni. Jag har blivit gammal, och med det tydligen jävligt rik!
Bitter? Jag? Nää...

3 kommentarer:

Liselotte! sa...

Hehe, du är vuxen nu!

Jessica sa...

Nämen har du gått och blivit gammal. När hände detta? Vilken chock!

Zara sa...

Gott Nytt År till er där uppe oxå! Hoppas ni hade en superb fest. På tal om rabatter.. Snart e jag ju klar i skolan och då försvinner ju alla studentrabatter (I Lund har man stud. rabatt på ALLT!) så jag kommer bli än fattigare än jag är nu, såvida jag inte får ett jobb.. Scary! Kram