13 september 2011

Kräftskiva

Storskrutt är på förskolan och endast jag och lilleman är hemma, det är ganska lugnt då. Inskolningen för Alva går jättebra, igår lämnade jag henne för första gången. Det hade blivit ledset några minuter men det glömdes snabbt bort när dagens aktiviteter kom igång. Så nu får vi se hur dagen går helt enkelt.

I lördags var vi bortbjudna på kräftskiva, mycket trevligt även om min mage inte var i festartagen så att jag höll mig väldans lugn. Tvärtemot herr M. som blev överförfriskad vilket han förnekade fram tills nästa dag då verkligheten var ett faktum med suck, pust och stön.

På söndagen  var det tårtdags igen, eller rättare sagt, man håller ju på ganska mycket dagarna innan men då var det iallafall ihopmonteringen som gällde. Resultat ser ni på min andra blogg, Tårtor med mera.

Inga kommentarer: