27 juni 2010

Midsommarfirande

Årets midsommar tillbringades i Gråbo hos min vän Lisas blivande sambo Stefan i hans jättemysiga hus. Väldigt trevligt sällskap med bra mix =).
Vi besökte midsommarstången som var mysigt även om vi missade dansen, vi åt god midsommarmat och grillade på kvällen, spelade 5-kamp med bland annat Wii och ett jättestort plockepinn. Men det här med att sitta och prata och vara trevlig med de övriga gästerna när man har en liten på 8 veckor och en lite större på snart 2 år.. Det går inte! Man är liksom trevlig i förbifarten.
Viggo var jättelugn och go hela dagen och kvällen, men vaknade självklart när vi skulle äta sillen, så jag fick sitta inne själv och amma och byta blöja. Mitt eget val då amningen blir väldigt obekväm och aningen stressad om jag inte sitter bekvämt helt enkelt så jag letade upp soffan.Vi glömde Alvas stol så inte skulle hon sitta still på sin söta rumpa mer än 2 minuter när vi skulle äta.. Haha, ja, nästa år kanske det blir lugnare? Mina små sötnötar...

Mitt bidrag till efterrättsbordet var självklart en midsommartårta med chokladbottnar, lemoncurdgrädde och rårörda jordgubbar. Täckt med grädde och med ett lass jordgubbar på topp och noblesse av mörk choklad runtom. Det är favoritfyllningar just nu, bara så gott!

3 kommentarer:

smurfenlina sa...

DEN tårtan vill ja ha!!!!!!
Vad tror du om nästa lördag föressten?

kram på dej!

Unknown sa...

Åh så fina barn ni har ♥

Jessica sa...

Hihi, är det Alva med flinet? Underbar min i vilket fall. Va fin hon är i sin sommarklänning. Ska vi försöka hitta en tid för lite lek med bubblor? Kram vännen!