06 januari 2010

Vecka 21

Så långt in i min graviditet har jag kommit nu, precis lite mer än halvvägs. Pyret buffar mer och mer i magen och man känner småsparkar då och då, speciellt på kvällen när M. nattar Alva.
Jag blir alldeles varm när man känner de där buffarna, man minns så tydligt hur det var förra gången när Alva stod för livet i magen. Det är ju nu det blir mer och mer verkligt, att vi ska få ett syskon till Alva, en liten bebis till oss, ännu ett mirakel att välsignas med.
Jag har inga särskilda cravings än, mer än att jag vissa dagar är konstant hungrig till att inte känna någon hungerkänsla alls andra dagar.
Däremot har jag fortfarande foglossningar, så det är väl bara att räkna med att ha kvar dem...

5 kommentarer:

Mamma sa...

Lycka till, älakar er. Kram mamma PUSS

MAMMA sa...

Du goa lilla vän. Oj det blev ett stavfel jägans, men det gör väl inget, eller?Jag gläds med dej och M och lilla GULLPLUTTAN. pUSS O KRAM

Jessica sa...

Får allt ta och spana in magen snart igen, se hur mycket den växt sen sist! ;) Du får det hela att låta jättemysigt, minus foglossningarna då, men dem ignorerar jag. KRAM

Unknown sa...

Åh, redan vecka 21! Varför går tiden så fort för alla andra? ;) Kul att allt går så bra för er (och som Jess säger, förutom foglossningen)
Massa kramar!

Ellie sa...

Usch vad jobbigt med foglossning..vila, vila vila, det var det enda som hjälpte för mig!! Kram!