25 september 2009

Turbulent vecka

I söndags ringde mamma, det var den sista dagen som hon egentligen ville ringa på, men hon ville att jag skulle veta innan måndagen då hon och pappa har bestämt sig för att komma ner för att prata med mig. Så i söndags fick jag reda på att mina föräldrar ska skiljas.De har tydligen kämpat länge och nu går det inte längre. De vill skiljas som vänner och ingen av dem vill försöka mer. Jag respekterar detta och känner att det är en bra sak om dem kommer må bättre av det.
Men, självklart, ledsen är jag. Inte fasen trodde jag att jag skulle blir skilsmässobarn 29 år gammal.
Nu känns det helt ok, men jag tror att det kommer ifatt när vi ska upp och hälsa på nästa gång, när de inte bor tillsammans. När de kommer träffa nya partners och allt med det. Men, det får man ta efterhand.

I tisdags läste jag en hemsk hemsk sak på Linas blogg, hon skriver så fint men så ledsamt. Jag gråter för hennes skull men vet att hon är stark, de kommer klara detta som så mycket annat. Det är bättre nu är senare, men det vill man helst aldrig vara med om!

Igår var jag på konferens med jobbet, det var skönt, att komma hemifrån ett tag, att inte tänka på alla tråkigtheter ett tag, att bara tänka på annat.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Tack Tess. Nu får jag tänka på dig ett tag... Det är aldrig roligt att höra ens föräldrar säga att de inte älskar varandra längre, speciellt inte när man är van vid att de ska göra det. Det underlättar för alla om de kan bibehålla en bra relation till varandra. Att bli skilsmässobarn är aldrig roligt. Stackars Tess... Men allt löser sig och blir bra till slut. Det vägrar jag sluta tro på!
Många långa kramar!

Therése sa...

Tack hjärtat =) De har sagt att de alltid ska sträva efter att vara vänner så att vi alla kan träffas vid högtider. Och det tror jag att de kommer att hålla.
Mest konstigt är det att vi kommer ju faktiskt inte hälsa på mina föräldrar längre på samma gång, eller i samma hus.. Kramar

Jessica sa...

Ju äldre man blir desto mer tror man nog att ens föräldrar alltid ska hålla ihop. Nog svårt att svälja att bli skilsmässobarn vilken ålder man än är i. Skönt att de har rätt inställning inför framtiden, det underlättar nog för alla inblandade. Ta hand om dig! Puss!