06 september 2009

Ponnykarusell, tårtbak och plask

Nu har vi haft en fullspäckad helg, Anna med familj kom i fredags kväll och smaskade lite mat och kakor innan de begav sig till sitt hotell där de skulle bo denna helg. Alva hade stora ögon och lite svårt att hänga med i 4-åriga Natalie som mer än gärna skulle leka med henne. 1-åriga Oskar roade sig med diverse leksaker som var nya i hans ögon, pappa Tomas slappnade av med en öl och mamma Anna höll på att få hjärtinfarkt ett antal gånger när barnen röjde runt.

Igår möttes vi upp för en dag på Liseberg, vädret bjöd på uppehåll och solglimtar, kaniner sprang omkring och roade barnen och Alva testade på att åka karuseller. Ponnykarusellen visade sig vara den roligaste och det blev ledset i ögat bägge gångerna åkturen var över.Vi vuxna spelade självklart på lite chokladhjul, det första jag gick till var Geishahjulet och se där, 2 kg choklad rikare gick vi därifrån. Någon som är sugen på Geisha? Väldigt mysigt att familjen Eskilsson kom på besök måste jag säga!

Idag skulle det göras klart en ettårstårta till lille Melih som fyller 1 år på onsdag och som skulle firas idag, och sedan var det dags att börja höstens babysim.
Tårtan blev så fin, jag måste bara lära mig att täcka tårtorna bättre så att de blir mer släta och fina. Nu har jag modellerat min allra första elefant och det gick över förväntan, den blev väldigt söt.
Alva var lite för trött för att bada idag visade det sig när vi kom dit, hon var inte alls på humör. Det blev bättre i vattnet, men inte så bra så att vi kunde dyka. Det får bli nästa gång, det var roligt att plaska iallafall. Det roligast idag enligt vår trollunge var nog när vi gick ut en sväng på gården och sparkade lite boll och få se pappa M. hoppa lite, det var så roligt så hon skrattade med och också försökte hoppa!

5 kommentarer:

Jessica sa...

Vi var också på Liseberg igår. Du kanske är sugen på Kexchoklad, vi fick ett kilo av rickard som vann stjärnvinst. Vi kan göra ett byte *haha*

Jättefin elefanten blev! ;) Kram!

Therése sa...

Åh, kexchoklad är ju snäppet godare... kanske kan göra ett litet byte..hehe

Tack för fanten-kommentaren!

Majset sa...

Jag är inte alls avundsjuk på era chokladvinster, faktiskt.. ;)
Däremot är jag sjukt avundsjuk på hur du lyckas med dina tårtor jämt o ständigt Tess. Jag kommer sitta där med prestationsångesten Allan i slutet på September... Kraam Babes!

Unknown sa...

Jag vill lära mig göra så fina tårtor! Var har du fått inspirationen? Och vad använder man för "material". De ser ju ut som cement? (så fint att det omöjligen kan vara riktigt). =) Du är jätteduktig!

Kerstin sa...

Den blev jättefin! Har du gjort elefanten själv? Åh du kommer bli så grillad imon :D