25 augusti 2009

Smärta & obehag

I förrgår satte jag och M. igång med tvättberget här hemma. När det var min tur att gå ner till tvätten så gick jag i min egen värld och filurade i trapphusen, vilket ledde till att jag inte riktigt tänkte på var jag satte fötterna och halkade lite fint och hasade åtskilliga trappsteg ner på rumpan. Aj, satan, säger jag bara!
Nu pryds jag av ett fint? blåmärke därbak och jag har ont i stort sett hela vänstersidan i kroppen då det blev en rejäl smäll. Duktiga duktiga jag...

Igår skulle jag och Alva iväg en sväng, gick vi ner i källaren för att hämta vagnen och då upptäcker jag att det har varit inbrott i 3 av förråden. Vi klarade oss, men samtidigt så kan jag inte riktigt smälta att det har varit någon i vårt hus, när vi har sovit... Känns liksom lite otäckt. Sen blir man arg också, varför kan inte folk låta bli andras saker?
Det verkar vara en brottsvåg här i området nu, i fredags var det ett par några hus ner på gatan som blev utsatta för inbrott mitt på ljusa dagen när de var hemma. I efterhand så förstår jag att jag även hade sett gärningsmannen (som nu är gripen), då det var en kille som sprang förbi här utanför och betedde sig underligt...
Snälla, kan jag få tillbaka mitt lugna område?

6 kommentarer:

Jessica sa...

Men usch vilka hemska historier. Det där men halkandet i trappan kan jag verklgien sätta mig in i. Det skulle likagärna kunna varit jag! :)

Hoppas att inbrotten slutar, det är obehagligt.

Unknown sa...

Usch, stackars Tess som ramlar och får blåmärken, och stackars Er alla i området som inte får ha era saker ifred. Jag blir också grymt upprörd över sådant!

Kerstin sa...

Det är väl typiskt att folk inte kan låta andras saker vara?! Man blir ju förgrymmad. Tur att det ändå var saker de tog och att alla människor förblev fysiskt oskadda. kram på er!

Therése sa...

Idag fick jag även reda på att grannen under oss har haft ett inbrott innan i sin lägenhet, och tjuven satt i soffan när hon kom hem... Jisses, tydligen hade han hoppat ut genom balkongen! Sicken idiot...

Unknown sa...

Va!? Helt sjukt!

Jessica sa...

Oh fy F!