13 augusti 2009

Hund lemlästad och dödad

En tjej som jag är bekant med genom att vi har barn i samma ålder och pratar i samma tråd på familjeliv har i dagarna upplevt något väldigt hemskt.
Hennes föräldrars hund som hon själv är uppväxt med har som rubriken säger blivit lemlästad och dödad, även 4 katter har blivit dödade. Just nu väntar de svar på obduktionen för att få mer svar på vad som kan ha hänt. Jag tror att det är en verkligt sjuk människa som gjort det, för skär man av öron och svans på en hund, trycker ner katter i brevlådor och hänger katter utanför polishus och tingsrätt, då står det inte rätt till.
Nu återstår det att hitta "gärningsmannen", och jag hoppas att det går snabbt innan fler djur råkar ut för detta.

Här är en av artiklarna som skrivits...

6 kommentarer:

Liselotte! sa...

Ja, det går runt en SJUK människa i min kommun.....

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Men herregud..Mår illa då jag läser det!! Ursäkta språket men fan är man funtat om man gör på det viset :0 :(

Therése sa...

Lompan: Just ja, vilken tur att ni inte har en hårig familjemedlem att oroa er för!

Tant Ulrika: Jag vet, man ryser av obehag. Man måste ju ha total avsaknad av empati!

Unknown sa...

usch, jag vill inte ens gå in och läsa artiklarna, men av det du skrivit så hoppas jag att personen i fråga själv blir av med "svansen" mellan benen, öronen och sedan stoppad med huvudet före i en gul brevlåda!

Therése sa...

Lina: I´m on your side!

Josefin sa...

Hej vännen! Tack för din fina kommentar i bloggen och även att du tog upp det i din blogg! Jag lever i min egna bubbla, får inte mycket gjort annat än att ha löpande kontakt med medier och polisen. Hoppas att det snart är över! Aftonbladet var hemma hos mamma i går och i den artikeln står det att en 20åring är misstänkt för dåden (länken finns i min blogg om du vill läsa) Återigen tack och hoppas att du o lilla Alvisen på mår :) Kramar Josefin