10 augusti 2009

4 generationer

I torsdags åkte jag och Alva upp till min föräldrar igen för att klara av ett 80-årskalas och Alvas ettårskalas (1 av 2). Det var stressigt, varmt och väldigt trevligt. Det stressiga låg i att jag skulle baka mormors 80-årstårta, och fixa ett kalas för Alva. Ännu stressigare blev det när jag glömde beställa maten till Alvas kalas och vi fick komma på något smidigt att laga själva. Det resulterade i varm smörgåstårta och marängsviss till efterrätt. Tyckte dock att det var synd att inte få dekorera någon tårta till Alva och skriva Alva 1 år på den. Men det gick ju faktiskt att spritsa kristyr på glassen också!!

Bägge kalasen var väldigt trevliga och Alva älskar nog om möjligt sina kusiner ännu mer efter denna gång, så mycket uppmärksamhet visste jag inte fanns. De gjorde i stort sett allt för henne... Mysigt var det att få träffa mormor också, det är inte allt för ofta!

5 kommentarer:

Unknown sa...

OJ vad fint! Tårtan ser hur god ut som helst! Hur lär man sig göra så snygga tårtor? har man tid för sådant när man blivit mamma? ;)

Tina sa...

Vilken fin tårta! Är jätteimponerad. Anade inte att du är såå duktig! :-)

Therése sa...

Lina: Tack så mkt! En stor del envishet och en kreativitet är nog receptet tror jag, släng i lite kärlek och ömhet också.
Tid finns inte egentligen, mkt annat som får stryka på foten då =)

Tina: Tack tjejen! Hoppas jag får till en finare tårta till Alvas kalas!!

Jessica sa...

Dekorationen på tårtan är verkligen jättefin Tess! Tycker du ska ta en funderare på framtida yrke inom konditorierna ;) Kram från Danmark!

Therése sa...

Jess: Funderingarna finns, promise! Snart dags för målet nu?! Kram