23 oktober 2008

Fullt schema

Många "första"
Denna veckan är nog första veckan som jag har haft planer nästan varje dag, och kors i taket, än har det gått bra. Nu är ju inte veckan slut så jag kanske inte ska öppna munnen för mycket.
I tisdags var jag och Alva uppe på "Kåken" och åt lunch med 4 andra tjejer, 2 stora och 2 små, mycket trevlig!
Igår var vi ute på äventyr, jag & snutt. Vi åkte bil ensamma för första gången, vi var och shoppade på Allum för första gången och vi utnyttjade ett sköt-& amningsrum för första gången. Just det, jag lyfte in vagnen i bilen själv för första gången också! Hela shoppingturen gick jättebra, lite gny, men det var inte mycket. Däremot blev Alva det närmsta förbannad här hemma då jag fick göra om min fickparkering si så där en 10 gånger, jag är verkligen kass på det.
På kvällen hälsade Therése på, vi åt lite mammasushi. Alva myste på mamma och Therése har en vilding i magen som kickade omkring.
Idag var vi på BVC, allt såg som vanligt jättebra ut. Men jag fick en liten påminnelse om något som jag och i stort sett alla andra glömmer bort, att Alva föddes 4 veckor för tidigt, så därför får man ha lite tålamod med hennes utveckling. Jag kan ju säga att jag fortfarande fiskar efter det där stjärnleendet... Hon har ju också detta närhetsbehovet, inget liggande i babygym här inte, famnen är bäst! Så tålamod, jag, M. och alla andra, det kommer!
Imorgon kommer gubbe Richard och gubbe Gustav, och på söndag tant Jessica, tant Moa och tant Lisa.
Jag sa ju att det är fullt schema denna vecka...

3 kommentarer:

Jessica sa...

Ja nu kan du ju knappast säga att du saknar något socialt liv *haha*

Hoppas du kan klämma in mig någongång också bara ;) KRAM

Therése sa...

Hehe, tror denna vecka är ett undantag =)
Hörde att vi inte får njuta av ditt sällskap hos Majs nästa helg?
Kram

Anonym sa...

Stackars Alva, får bara umgås med massa gubbar och tanter... ;)
Kramar från Tant Majs