12 oktober 2008

Frustration

Nu för tiden ska spädbarn sova på rygg och leka på mage. Forskning har visat på att risken för plötslig spädbarnsdöd minskar när de sover på rygg. Vi har nu fått rådet av BVC att Alva kan sova på mage när vi har uppsikt över henne och det är här frustrationen kommer in. Mammas lilla snuttefis sover så oerhört mycket godare på mage än på rygg, jag gissar att hon skulle sova i sin egen säng om hon skulle få ligga på mage. Visst, jag kan köpa ett andningslarm, men jag skulle nog inte känna mig trygg ändå. Frustrerande!
Efter lite råd från min svägerska på M.s sida ska jag nog försöka mig på traderadjungeln, börjar bli dags att köpa lite kläder till Alva i större storlekar, och det verkar som om man kan göra lite klipp därinne.
Annars har jag ägnat senaste tiden till tårtprovning, vill ha en riktigt god tårta till Alvas dop, och jag tror att jag börjar få fram de rätta fyllningarna. Nästa prov inför dopet kommer att smakas på 1:e november, mumma!

1 kommentar:

Elena sa...

Känner så väl igen det... Det slutade med att lillan sov på mage på mitt bröst för då sov hon bäst... I sängen vågade jag inte.. Idag vänder hon sig själv på mage och sover jätte gott.. =)