21 september 2008

28 år & 1 dag

Då har man varit med om ytterligare en födelsedag. Detta kändes nog som den mest oviktiga födelsedagen hittills, har knappt tänkt på att jag skulle fylla år. Jag älskar att fylla år, hur mycket älskar jag då inte min dotter? Hmm. Mammas lilla snuttefis! Gårdagen var iallafall bra, med kalas, presenter och tårta.
Tack alla för gratulationer och presenter.
Jag har fått ett litet nytt intresse, att baka tårta, med goda fyllningar och försöka designa dem snyggt. Har faktiskt tänkt att gå en tårtkurs för att lära mig vilka olika material som går att jobba med. Födelsedagen till ära bakade jag en tårta med geishafluff och rårörda hallon som fyllning, garnerad med marsipan och kristyr. Den blev lite halvt bra, men jag är nöjd då det var en första tårtan som jag verkligen försökte göra något roligt med.
Titta och njut! (Ps Övning ger färdighet...)


4 kommentarer:

Unknown sa...

Oj, jag är hemskt ledsen att jag glömde din födelsedag! Hoppas din dag var skön och att det inte känns konstigt att bli äldre. Kram!

Jessica sa...

Oj oj oj, värsta konditoristen. Jättefin tårta! :) KRAM

Anonym sa...

Åh vad god den ser ut!! Öva massor till februari så du kan baka tårtor till min födelsedag =)

Liselotte! sa...

Grattis i efterskott! Kram/tjejen med noll koll!