23 augusti 2008

En bebbe hit & en bebbe dit

Ett forum som jag funnit mycket hjälp på som gravid är familjeliv.se. Där kan man hitta svar på det mesta och prata med dem som är i samma "situation". Några som jag skriver med ska också bli föräldrar nu i september, och nu börjar det hända saker.
Sammanlagt har 4 bebbar kommit till världen, 2 stycken den senaste veckan. Själv har ju jag 29 dagar kvar till beräknad förlossning, men det kan ju även dra över tiden in i oktober så att det blir en liten höstskrutt.
Min vision är att vi får vår lilla familjemedlem en vecka tidigare än beräknat. Då har jag hunnit vila upp mig lite från jobbet men jag slipper ha det tungt in i det sista. Många som redan är föräldrar brukar skratta åt min vision, det är nämligen vanligt att förstföderskor går över tiden. Men jag rycker på axlarna, jag vet vad verkligheten säger, men jag njuter av att ha min vision ifall den skulle kunna inträffa... Hur det än blir så är jag nöjd så länge min skrutt kommer till världen och mår bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tro på din vision Tess!
Min syster födde sin första 10 dagar innan beräknad nedkomst :) / Halmstad Malin

Therése sa...

Det låter bra =) Längtar bara till att ha min bebbe i famnen nu!!