15 augusti 2008

38 days to go

Vilket är lite mer än 5 veckor, 5 veckor tills skrutten i magen är beräknad att komma till världen. För en vecka sen fick man vakna lite till liv och inse att den tiden inte är någon garanti. Visst det har man väl alltid vetat, men det är ju inte så vanligt när man ska ha sitt första barn att det kommer tidigt.
Förra veckan på torsdagen var jag och fikade med en tjej som jag precis lärt känna via forumet familjeliv.se. Hon ska också ha barn i september, 4 dagar efter mig, men dagen efter att vi hade fikat, exakt 1 vecka sedan, ändrades det från september till nu. Så förra veckan blev Karin mamma till en liten David, 7 veckor för tidigt. Allt gick bra, och jag är så glad för deras skull!
Som sagt, 5 veckor är ingen garanti, det kan ske idag, imorgon eller om 7 veckor. Vi får se när skrutten i magen vill komma till världen.

2 kommentarer:

Elena sa...

Så spännande! Nu är det supernära!! Va kul, jag håller tummarna och hoppas att allt går bra..

Vad heter du på Familjeliv?

Therése sa...

Mmm, jättenära, hade gärna fått vara ett par veckor fram i tiden så alla jobbveckor skulle vara över..men men, bara att bita ihop!

Jag heter Chocolat 80 därinne, får gärna skriva i GB så jag får ditt nick =)