18 april 2007

Skäms inte längre...bara lite

Är inne på min 3:e vecka av en ordentlig förkylning, fick bekräftat av läkare igår att det är en såkallad bihåleinflammation, men inte en bakteriell sådan. Så nu knaprar jag kortisontabletter, några andra tabletter och sprutar upp avsvällningssprej i näsan, det sistnämnda ska jag göra i 4 veckor... Kan ju undra hur mycket man kan svullna därinne?

Helgen började sådär, på VV visade vågen +, men med tanke på att det var två veckor sen jag vägde mig och det har varit påsk vilket inkluderade över en veckas konstant godisätande är jag ändå ganska nöjd...

Jag har satt upp ett mål för mig själv, att jag ska nå mitt 1:a delmål senast lördagen 2 juni. Detta är alltså 6,1 kg som jag måste ner i såfall..men men, med mina vänner hejandes på mig känner jag att detta kan gå vägen. Det är i snitt 1,02 kg i veckan vilket ändå ligger inom det normala...

I lördags var ju Majsets omtalade födelsefest, hur rolig som helst, mycket god mat, god dryck, mycket dansade och mycket tjötande. Väldigt roligt tills vi tog oss hem, eller rättare sagt mitt i hemresan ändrades mitt välmående drastiskt.
Jag hade inte druckit mer än normalt, jag var lite mer en onykter. Men om man säger så här, jag har varit värre än så här under de 5 åren som det är sen sist jag kräktes pga av fylla. Och utan att skylla ifrån mig är jag glad att jag nu vet att det berodde på mina härliga bihålor att kroppen överreagerade.

Sen kan jag säga, med en visst idiot i åtanke, tänk dig för med din lilla hjärna innan du öppnar din stora käft, att vissa precis som du har komplex för saker man inte behöver att andra påpekar...

Dags att ni får veta förra veckans viktresultat...

Viktuppgång: +0,4 hg
Sammanlagt: -5,5 kg

1 kommentar:

Unknown sa...

finns det någon speciell anledning att gå ner så mycket till den 2 juni?
ska ni hitta på något speciellt? Puss!