19 april 2007

Pepe

Häromdagen kom M. hem med varsin glass till efterrätt. En av GB:s nyheter kallad Pepe, en lakritsglass.

Det översta höljet på glassen var jättegott, verkligen god saltlakrits, men besvikelsen kom så fort skalet var uppätet, inuti var det det vanlig vaniljglass med lakritsbitar i som knappt smakade någonting. Längre ner i struten kom den största besvikelsen, choklad! Tro mig, inget fel på choklad, men det var inte något jag förväntade mig i en lakritsglass, varför inte låta lakritsen ersätta den vanliga chokladen de alltid har längst ner i sina strutglassar?

Kom igen...Think outside the box! (Där fick jag det sagt också).

Betyg: 2/5

2 kommentarer:

Liselotte! sa...

Guuud vad sugen jag blir på lakritsglass nu! Den ser helfräsch ut.... men verkar ju inte vara ngn höjdare?

Therése sa...

Nee, mer en besvikelse, jag trodde de skulle vara en höjdare när jag högg in, hade ju spanat länge på den...