25 januari 2012

Big babyboom

Tror ni att man blir bebissugen? På 6 veckor har det blivit 6 bebisar bland mina vänner och bekanta, det är ju tur att man kan få låna en bebis och mysa då... Och jag måste erkänna, jag blir lite avundsjuk, jag har mina 2 finaste barn jag kan tänka mig, men att aldrig mer få uppleva det ögonblicket då det finaste miraklet som du känner oändlig kärlek för läggs i dina armar, det känns lite i hjärtat faktiskt! 
Riktigt glad är jag för de som har fått sina mirakel, all lycka till er

Det går ju inte riktigt lika bra på jobbfronten då.. Var på intervju för ett par veckor sen och fick nej nu i veckan, jag tyckte att det kändes bra när jag var där, trots att det uttrycktes lite oro för att de trodde jag skulle bli understimulerad och att tjänsten kanske inte passade när man har småbarn (som att det är deras sak att avgöra det?) Det är ju förvisso bara att svälja, men ändå så känner man sig lite nedslagen för varje nej man får.
Självförtroendet börjar svikta lite inom mitt eget yrke också, trots allt så har jag bara jobbat 5 månader på snart 3½ år, vilket gör att man inte riktigt kännes sig med längre. Jag biter ihop men det är svårt att förtränga de där känslorna...

1 kommentar:

Jessica sa...

Fortsätt kämpa. Det kommer att lösa sig förr eller senare. Passa på att mys med dina små så länge du kan.

Du är grym! Glöm aldrig det.
Kram