15 november 2011

Några steg framåt

Sitter här och gäspar i soffan, snart dags att lägga sig kan man lugnt säga. MEN vi har ju fått igång det alltför kära internet nu här hemma, och då måste man ju bara utnyttja det lite...

Det känns att jag snart måste uppdatera er här på bloggen vad som händer i huset, barnens rum är ju målat iaf, men sen har det stått still och ska snart börja tas tag i igen. Badrummet har rivits och återuppbyggts, snart är det dags för fuktspärr och sen ska upp kakel och klinker! Ska bli riktigt spännande!
Barnen älskar att kunna gå utanför dörren och hamna i trädgården, det är en sak som är säker och det är helt underbart. Nu längtar vi tills deras rum och badrummet är klart så att det kan bli lite ordning på sakerna är hemma, det tror jag att dem gör också faktiskt.

Viggo har det däremot inte så lätt nu min lilleman. Förra veckan började vi om inskolningen vilken blev lite knackig då han fick en reaktion på 18-månaders sprutan han fick veckan innan. 40,7 hade han som högst stackarn, då börjar det faktiskt bli lite läskigt. När febern försvann så fortsatte gnälligheten och nu har vi fått tecken på tandsprickning samtidigt som han verkar vara inne i någon utveckling och även reaktion på inskolningen så han är som en liten apunge som vägrar vara själv. Han skriker verkligen rätt ut om jag råkar gå 2 meter från honom. Jag hoppas att det går över fort!

Åh, ska sluta babbla nu. Men det är så mycket man vill häva ur sig här när man inte skrivit på så länge!
Godnatt..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
så härligt med en förändring i badrummet. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling som pågår just nu.
Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela