24 oktober 2011

Arbete fortsätter...

Haha, kaoset fortsätter, nu lägger vi till 2 snörvliga skruttar varav 1 med ögoninflammation och en mamma som börjar känna lite oroväckande värk i kroppen och irriterande hals. Med vad fasen, det här fixar vi, bara att hålla ut! Om 5 dagar bor vi i vårt hus!

Barnens rum går sakta men säkert framåt, den gamla golvmattan är borta, taket är målat och väggarna är spacklade och målade. Jag bara längtar tills det är dags att köpa nytt att inreda med, jag vet redan vilka bokhyllor som ska in, vilken säng Alva ska få och vilka underbara gröna mattor som ska få pryda golvet. Sen ska jag få ihop en tavelvägg och hitta en fint väggord! Åh, jag längtar!

Pappa M. har påbörjat jobbet med att dra bort en 30-40 år gammal golvmatta.
















Golvmattan borta men en massa ludd från den ska också bort. Spackling är påbörjat.
Golvmattan med tillhörande ludd är helt borta. Väggarna är spacklade.
















2 kommentarer:

Vendela sa...

Hejsan,
vad roligt att ni fixar. Och trots sjukdom, det är bara fem dagar kvar! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

Jessica sa...

Herregud va duktiga och flitiga ni är! Go go! :) Kul att få följa arbetet med lite bilder också. Helt säker på att du kommer att inreda ett jättemysigt barnrum. Kram!