20 juli 2011

Kakblogg

Jag funderar på en blogg till, en tårtblogg främst, men även med annat jag bakar också. Men jag funderar på namn och vet i fasen. Jag hade ett perfekt, men det har funnits ett café/konditori som hade nästan exakt det namnet upptäckte jag så jag tror att det är dumt. Men nu sitter jag ju hör och kommer inte på något lika bra.
Har ni några förslag?
Jag har 2 som jag gillar lite mer nu, vilka är "Sötfrossa" och "I mormor Karins fotspår". Den sistnämnda efter min mormor som gick bort strax innan sommaren började ordentligt och som älskade att baka...
Vad tycker ni? 
Kom igen nu! Det kommenteras lite dåligt tycker jag trots att besöksmätarn tickar uppåt!

10 kommentarer:

Anette sa...

tårtblogg vore fin fint,ps fin blogg du har

Majset sa...

"Bakabakalitenkaka" / "Bullmamman" / "sugarbabe" / "cookies and cakes" ... återkommer om jag kommer på fler. Annars gillade jag "I mormor Karins fotspår". Den är fin!
Kraam!

Jessica sa...

Jag gillar mormors fotspår!
Sen kan man typ tänka sig....hmmm....idétorka....hmmm...

....Smulspår! Internationellt: Cookietrace :)

Liselotte! sa...

Jag gillar också "I mormor...", det låter gulligt. Har även jag idétorka och har därför inga bra förslag.

Zara sa...

Jag gillar också i mormors.. men försök få med något "kakigt", kanske "i mormor Karins söta spår"?

Jessica sa...

bak...bak..bak...hur man än vänder har man rumpan bak..?

Lisa sa...

"Baktankar"

Livmodern sa...

Du är så duktig på att göra tårtor! Här är mina förslag: Bullegumman, Sötsaker, Tårtgården, Tårtor med mera, Fikabloggen, Kaksmulan...

Lycka till!

Göran sa...

Sprits
Sju sorters kakor
Florsocker
Vispa pösigt

Jessica sa...

Pösvisp! ;)