24 oktober 2006

Karriärkvinna

Pust, imorgon är det två veckor sedan jag började på ICA.s reklamavdelning, imorgon kommer första lönen, så oerhört skönt. Det är ju inte en hel lön, men ändå en lön, som löser en del, inte allt. Bara skönt att ha en lön.
Idag gick jag och shoppade lite efter jobbet. Ett par nya byxor skulle det ha blivit, det blev ett par byxor, en tröja och en omlottkofta istället. Men det är jag värd. Sen ringde jag M. och frågade om vi skulle äta mat på stan någonstans, det ville han, så det blev kinamat.
Nu ser jag fram emot att Desperate Housewives börjar snart, om vi nu kan se på det, tv:n börjar sakta men säkert att lägga av. Ny tv på avbetalning?
Puss & Kram på en ledsen Lina som nu är glad igen!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Tack söt!.. Du är värd alla kläder i hela världen!

Jessica sa...

Hur kändes det när lönen kom nu då? En enorm lättnad kan jag ana. Själv ska jag nu efter jobbet spendera lite av lönen under en shoppingtur i stan. Yeay.

Therése sa...

Lina: så lite så, VI är värda alla kläder i världen!

Jess: Jag önskar att det varit en enorm lättnad, nu blev det bara ett steg på vägen mot resan som snart ska betalas, jag tror..att lättnaden kommer i slutet av februari..