11 september 2006

Framåt eller bakåt?

Just nu har jag en bröllopsklänning i många, många delar. Hmm, vart var det denna skulle vara? Men mam reder alltid ut det tillslut. Arbetet går med andra ord framåt!
Kom till Rimforsa i lördags då jag nästan med detsamma åkte och tittade på tjejernas match, jisses, lite skärpning nu, men det vet de med sig. Jag konstaterade att om jag skulle vara nu som jag var när jag spelade fotboll så hade jag varit en av de bättre..(tror jag..jo, de skulle jag!).
Efter det var det tjejfest där vi åt tacos och drack vin, jag hade även "sex"party för tjejerna. Det var mycket uppskattat och det klämmdes och kändes mycket på leksakerna, försäljningen blev också bra. Lite synd var det att jag missade mycket av tjejsnacket när jag satt ensam i mitt rum ;).
Igår satte mamma igång med klänningen, att klippa ut delarna och även sporra lite (alla vet väl vad det är?!). Kvällen blev ledig och vi åt rödbetssallad till förrätt, för att sedan följa upp med grillad makrill, kokt färskpotatis och romsås, väldigt gott!
I morse klockan 08,00 vaknade jag av att Mickis kom på besök, med sig hade hon2 av vildingarna, Julia och Leo. Gustav var i skolan, eller rättare sagt förskolan. Min lille kille är redan 6 år. Jag börjar bli gammal!
Vad händer där hemma då?

3 kommentarer:

Jessica sa...

Jadu, vad händer. Inte speciellt mycket hemma hos mig iaf. Flyttat tillbaka till föräldrahemmet *suck* Men nu är mamma och pappa bortresta så jag får vara barnvakt åt mina småsyskon. Inte för att de är så små iofs =)

Låter som att det går framåt med klänningen iaf. Ska bli kul och se dig i den. Snart så är det dags. Börjat få fjärilar i magen än?

Unknown sa...

jag hade tänkt att blogga snart... snart ;)

Therése sa...

Jessica: Mmm, alltid surt att trängas med föräldrar och syskon när man flyttat hemifrån en gång redan.
Fjärilarna har inte kommit än, men kanske efter idag, då ska jag sminkas och sen ska vi prata med prästen :)

Lina: Det har varit seeeeegt på din blogg där ja..hehe